torsdag 7. februar 2008

Denne uka har vi fått en liten blogglekse

Til denne ukas blogg fikk vi en lekse. Vi skulle lese og sammenlikne tre ulike blogger. Jeg valgte følgende blogger: http://www.vgb.no/20075 (Petter Solberg sin blogg), http://www.vgb.no/341 (på Hjortefot av Kristian) og http://www.vgb.no/29204/perma/287318 (46kr dagen heter den av Peder).

Jeg vil først beskrive kort hva de ulike Bloggene handler om: Solberg bloggen: Den handler i all hovedsak om ting som foregår rundt Solberg når han er ute og reiser med Rally teamet sitt.

Hjortefot: Handler i all hovedsak om naturen og hvordan en jeger/naturmenneske trives i den.

46Kr dagen: Denne handler om hvor vanskelig fattige har det og hvordan vi burde hjelpe dem.

Så til min sammenlikning: De to første har veldig lik oppbygning, begge beskriver hva som har skjedde den siste dagen/uka/måneden og begge inneholder personlig informasjon og meninger. Jeg syns personlig at Petter Solberg sin blogg var best av disse men det er kanskje for de jeg er noe mer interessert i Rally en jakt. Den siste bloggen var mer en lang mening, det er en person som prøver og få folk til og forstå hvor vanskelig det er og være fattig. Han prøver også og kommer med noen forslag til en løsning men ikke helt konkret. Det er mange som følger opp denne bloggen og svarer til bake ved og kommentere. Dette syns jeg er flott for det viser i det minste at folk bryr seg. Det er selvfølgelig en del ulike meninger men det er bare bra.

Jeg mener at Petter sin blogg er best men det er på grunn av mine interesser. På en sterk andre plass kommer 46Kr og på siste kommer Hjortefot.

Alt i alt syns jeg dette var en grei lekse, den var noe variert fra det vi har før og det syns jeg er bra!!! Det er mulig jeg skriver et til blogg innlegg etter norsk timen i morgen, men vi får se.....

Ingen kommentarer: